Practicar activitat física és una cosa molt recomanable per a les persones grans. Dins de l’ampli ventall d’activitats que es poden realitzar, la natació aporta grans avantatges. Ens fa exercitar gairebé tots els músculs del cos i al mateix temps ajuda a enfortir el sistema circulatori i respiratori. A més, en desenvolupar-se dins de l’aigua, no es produeix impacte en les articulacions. Per tant, nedar està molt aconsellat sobretot per a aquelles persones amb problemes d’esquena o en les articulacions.

Quins beneficis aporta la natació?

La balança entre beneficis i riscos de la natació és molt bona, ja que els primers són molt alts i els segons bastant baixos. A més, gràcies a les piscines climatitzades, es tracta d’una activitat que es pot realitzar en qualsevol època de l’any. Fa temps que va deixar de ser un esport d’estiu.

Uns dels principals avantatges és que ajuda a aprendre a tenir un ritme regular en la respiració. Per a persones amb asma resulta una cosa veritablement útil. A més, aquest esport funciona molt bé per a rebaixar l’estrès. Això ajuda molt a l’hora de prevenir demències.

A l’ésser un exercici que obliga a estar en continu moviment, per a mantenir a ratlla l’excés de grassa resulta molt adequat. Al mateix temps, augmenta la massa muscular. Tenir un cos fort és molt important a l’hora de prevenir caigudes o que el seu mal sigui menor en cas que succeeixin.

Existeixen multitud d’exercicis que poden realitzar-se en l’aigua, tant en solitari com en grup. És possible trobar l’adequat i que coincideixi també amb els gustos personals. Això sí, és molt important no tenir vergonya si es necessiten ajudes per a surar. És un error pensar que usar flotadors sigui una cosa vergonyosa. Al contrari, val més gaudir i enfortir-se que quedar-se a casa per tenir vergonya.